Alla varor som går att beställa finns i lager! Vi vill ändå reservera oss, för slutförsäljning av populära varor. Om så sker meddelar vi er omgående.
Priser
Alla priser är inklusive 25% moms.
Betalning
Vi använder Banköverföring/faktura som betalningstjänst för köp i vår webshop.
Frakt
FRAKTFRITT på order över 1,000,- , om det kan skickas i ett normalt paket under 20kg:- annars tillkommer frakt från 399kr
Leveranstid
Vi gör allt vi kan för att skicka iväg din beställning samma dag du beställer! (Mån – fre)
Beräknad leveranstid 5-7 dagar.
Vi förbehåller oss rätten att restnotera order för senare leverans om varan är tillfälligt slut,
men vi har som mål att alla produkter i vår webshop skall finnas på lager.
Om leveransförsening uppstår meddelar vi dig detta genom E-mail.
Transportsätt
Leverans sker med DHL, Bussgods eller Postnord, efter vad vi anser lämpligast för din order och bostadsort.
Garanti
Din faktura/kvitto är ditt garantibevis.
Produktgarantin täcker endast ursprungliga fel. Gäller det handhavandefel debiterar vi dig rep-kostnaden. Detta gäller även i de fall vi ej kan hitta något fel på produkten eller då du orsakat skadan själv.
Bytesrätt
På samtliga varor gäller full bytesrätt inom 14 dagar förutsatt att varan returneras i oanvänt skick och i oskadad originalförpackning.
Förvarna oss om bytet till vår e-mail info@llskog.se så reserverar vi din bytesvara.
Returnera varan i produktkartongen med inneremballaget som följde med. Förseningsavgift kommer att tas på ordrar som inte returneras i tid.
Ångerrätt
Du har alltid rätt att ångra din beställning inom 14 dagar, utan att ange något skäl. Ångerperioden räknas från det datum då du mottog den/de sista varan/varorna i din beställning. Det enklaste sättet att nyttja din ångerrätt är att fylla i returformuläret som medföljde i ditt paket och returnera varorna till oss.
Väljer du att inte använda vårt returformulär räcker det att du informerar oss om ditt beslut att ångra din beställning, innan ångerperioden är till ända, genom att skicka ett klart och tydligt meddelande till oss om ditt beslut att nyttja ångerrätten.
Du ska ange ditt namn, din adress samt ordernummer
Kontakta oss om du har några frågor eller om du vill utnyttja ångerrätten.
Om du vill kan du använda den standardblankett för utövande av ångerrätt som Konsumentverket tagit fram https://publikationer.konsumentverket.se/kontrakt-och-mallar/angerblankett
Nyttjande av ångerrätten
Vi återbetalar alla betalningar från dig utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter senast 14 dagar efter det att vi blev informerade om ditt beslut att ångra din beställning. Vi kommer att använda oss av samma betalsätt som du använde vid din beställning. Detta kommer inte att medföra några extra avgifter för dig. Vi har rätt att avvakta med återbetalningen till dess att vi mottagit varorna eller du har tillhandahållit bevis på att du har skickat tillbaka varorna, vilket som än inträffar först.
Du måste skicka tillbaka varorna eller överlämna dem till oss utan oskäligt dröjsmål och under alla omständigheter inom 14 dagar från det datum då du informerade oss om din önskan att ångra din beställning. Vid utövande av ångerrätten står du som kund för kostnaden för returfrakten.
På det belopp som ska återbetalas har vi rätt att dra av en summa motsvarande varans värdeminskning i den mån sådan värdeminskning beror på att du som kund har hanterat varan i större utsträckning än vad som är nödvändigt för att fastställa varans art, egenskaper och funktion.
För att Kund ska kunna utnyttja sin ångerrätt måste försändelsen alltid hämtas ut. En inte uthämtad försändelse betraktas därmed inte som utnyttjande av ångerrätten och kund kommer därmed att få stå för kostnader som tillkommer vid outlöst paket.
Returnerande varor skickas till:
Med Postnord Företagspaket eller brev: LL Skog & Skötsel AB, Hertsötorget 3, 97453 Luleå.
Med Bussgods: LL Skog & Skötsel AB, Hertsötorget 3, 97453 Luleå.
När en vara av någon anledning returneras till oss så får du som kund bekosta returfrakten. Eventuell ersättning av returfrakten sker efter överenskommelse med oss.
Ej uthämtat paket
För paket som inte hämtas ut och går i retur till oss debiteras en avgift på 250kr för outlöst paket. Vi löser inte ut returpaket som skickats mot postförskott.
Reklamationsrätt
Vid reklamation av vara gäller de villkor som regleras i konsumentköplagen. Bland annat gäller att reklamation av fel i vara kan ske inom två år från köpet. Dock ska reklamation ske inom skälig tid från det man märkt eller borde märkt felet. Skälig tid är normalt 14 dagar. Vid reklamation ska inköpskvitto eller faktura uppvisas.
Fraktskada
Om en vara är skadad när du får den ska hela försändelsen med emballage visas upp på posten eller bussgods, där du hämtar ut försändelsen. Eventuella ersättningskrav ställs till posten/bussgods som har försäkrat alla transporter.
Felexpediering
Skulle något fel ha skett, kontakta oss så att vi får rätta till felet omgående. Kom ihåg att det är din skyldighet att innan du bryter en varuförpackning kontrollera att rätt varor levererats. En produkt som vi har konstaterat att den är felexpedierad alternativt skadad byter vi ut om du så önskar eller betalar tillbaka pengarna samt fraktkostnaden.
Personuppgifter
Vi tillämpar personuppgiftslagen, dina uppgifter lämnas inte ut till tredje part.
Övrigt
Vi levererar endast inom Sverige. Vi reserverar sig för eventuella tryckfel i webshopen.
Vi följer konsumentverkets regler för e-handel och returer. Du måste vara över 18 för att handla av oss.
Reservation
Vi reserverar oss för ev tryckfel. Vid eventuella felaktigheter i t.ex. angivande av pris, leveranstid etc. förbehåller vi oss rätten att korrigera detta i efterhand.
“För att kunna erbjuda dig Klarnas betalmetoder kan vi i kassan komma att dela dina personuppgifter i form av kontaktuppgifter och orderinformation med Klarna, för att Klarna ska kunna bedöma om du kan välja betalmetoderna, samt för att anpassa dem för dig. Dina personuppgifter som delas behandlas enligt Klarnas egen dataskyddsinformation.”